روش انتخاب مدل مناسب شلوار جین برای آقایان

روش انتخاب مدل مناسب شلوار جین برای آقایان

.

روش انتخاب مدل مناسب شلوار جین برای آقایان

 

در این مقاله به شما خواهیم گفت که با توجه به فرم بدنی شما، چه مدل شلوار جینی برای شما مناسب است...

 

شلوار جین (یا همان شلوار لی خودمان) را با هر لباسی میتوان ست کرد، حتی با کراوات هم زیبا میشود، یا اگر با لباس اسپرت هم بپوشید بسیار شیک به نظر خواهید رسید و ... شما هم حتما از این قبیل جملات بسیار شنیده اید، اما مشکل اینجاست که بسیاری افراد را میشناسیم که با پوشیدن شلوار جین بسیار بدتر به نظر میرسند... ایراد کار کجاست؟

این مشکل 3 دلیل دارد:

1- عدم درک درست از اینکه برای بدن هر مرد چه مدل جینی مناسب است

2- عدم انتخاب استایل مناسب با برای هر فرد که بتوان در آن یک جین مناسب به کار برد

3- سردرگرمی در انتخاب نوع جین مناسب برای وزن، مدل شست و شو و جزئیات دیگر

 

ما هم دقیقا به همین موضوعات خواهیم پرداخت و شما را از این مشکل نجات خواهیم داد!

                                                                          

5 مدل جین موجود برای آقایان

زمانی که یک جین خریداری میکنید، بر روی آن لیبلی وجود دارد که روی آن یکی از موارد ذیل نوشته شده است: اسکینی، اسلیم و استریت (به ترتیب straight – slim - skinny). این موارد نشان دهنده مدل بدن افراد است که آن شلوار مورد نظر برای آنها طراحی شده است.

1- اسکینی Skinny : این نوع از جین جدیدترین مدلی است که به خانواده جین ها افزوده شده است. این نوع شلوار تنگ تر از باقی جین ها است و در ورودی پاها به صورت مخروطی است و از ران تا مچ پا کاملا فیت بدن است. اکثرا در دوخت آن از زیپ استفاده میشود. معمولا فاق این مدل شلوار متوسط است.

2- اسلیم Slim : خیلی هم تنگ نیست و البته خیلی هم آزاد نیست. در این مدل نیز از زیپ استفاده شده است. اکثر قسمتهای این مدل شلوار نیز تنگ است اما نه آنقدر ها که در اسکینی بود. در ناحیه لگن و ران چیسبیده است و در ساق تا حدی تنگ تر شده است. معمولا فاق این مدل شلوار متوسط است.

3- رگولار Regular : این شلوار به طور کلی به صورت یک دست است. این شلوار از ران تا مچ پا کاملا مستقیم است و تنگ شدگی ندارد. پاچه شلوار نیز گشادتر از موارد قیلی است. در ضمن ناحیه لگن و ران نیز یک دست و تنگی یکسانی دارند. معمولا فاق این مدل شلوار متوسط است.

4- ریلکس Relax : این مدل شلوار کاملا آزاد است و به هیچ کجای بدن شما نمیچسبد. کاملا راحت پوشیده میشود و به طور کامل در کل بدن یکسان است.

5- آزاد Loose : این مدل میتوان گفت که به صورت بگی است و گشادتر از حالت عادی است. جادارترین مدل جین همین است و فضای زیادی برای اندامهای بدن آقایانی که نیاز به آن دارند در اختیار قرار میدهد.

                      

مورد بعدی که در خرید شلوارهای جین بسیار مهم است سایز بندی شلوارها و ارتفاع فاق آنهاست...

ارتفاع فاق از ناحیه بالای کمربند تا خشتک شلوار در نظر گرفته میشود. معمولا این سایز بندی به چهار دسته تقسیم بندی میشود:

1- فاق بلند : این مدل شلوار برای مردان درشت اندام مناسب است. بهتر است لباس خود را داخل شلوار خود نکنید و آن را بیرون بندازید. به علاوه موقع پوشیدن بهتر است بالای شلوار بالاتر از نافتان قرار گیرد.

2- فاق متوسط : این مدل شلوار برای مردانی است که دوست دارند لباس خود را داخل شلوار خود قرار دهند. ناحیه کمربند دقیقا روی ناف قرار میگیرد.

3- فاق کوتاه : این مدل شلوار اسپورت تر به نظر میرسد و ظاهر بسیار راحت تری هم دارد. طبیعتا بسیار پایین تر از ناف قرار میگیرد.

4- خشتک آویزان : این مدل شلوار فاق متوسط دارد اما خشتک آن پایین تر از حالت عادی است. در دوخت آن از تیپ ساگی (Saggy) استفاده میشود که استایل خاصی به شلوار میدهد.

                          

سایز بندی شلوارهای جین به 2 عدد اشاره دارد. مثلا وقتی گفته میشود که شلوار 34×32 است:

- عدد 32 به دور کمر اشاره دارد

- عدد 34 به ارتفاع از زیر خشتک تا روی زمین اشاره دارد.

 

5 مدل بدنی

حقیقت این است که برای پیدا کردن بهترین مدل جین برای هر مدل هیکلی، بهترین راه آزمون و خطا است. البته مشکل اینجاست که این روش سختترین راه هم هست. پس ما برای کاهش سختی این کار، پیشاپیش چند مدل بدنی به شما نشان میدهیم که شما خود را در بین آنها پیدا کنید و راحت تر انتخاب کنید.

 

1- بهترین مدل شلوار جین برای افراد لاغر

افرادی که از بالا تا پایین یکسان هستند، یعنی شکم برجسته ندارند، خیلی چهارشانه نیستند و عضلات برجسته ندارند. این افراد متابولیسم بالایی دارند و به راحتی وزن نمیگیرند.

این افراد بهتر است از مدل های راسته استفاده کنند تا ساختار لاغر شما را زیاد نشان ندهند.

مدلهایی که نباید بپوشند هم مدل های گشاد است که به نظر خواهد آمد که در آن گم شده اند. مدل دیگر مدل اسکینی است که بسیار تنگ است و شما را لاغر تر هم نشان خواهد داد. در نهایت جین های فاق بلند که نداشتن باسن شما را به شدت نمایش خواهد داد.

 

2- بهترین مدل شلوار برای افراد با هیکل متناسب

این افراد کمر باریکی دارند و باسن و پاهای عضلانی دارند. این افراد بهتر است نتیجه مدتها ورزش کردن خود را با پوشیدن جینهایی که این تلاش را نشان خواهد داد تکمیل کنند.

این افراد بهتر است مدل اسلیم فیت که راسته هستند بپوشند تا هیکل آنها را به خوبی نمایش دهد. به علاوه بهتر است فاق کوتاه بپوشند. به علاوه باید جیب این جینها کوچک و عرض باشند تا نمایش بهتری از کمر آنها داشته باشد.

و البته مواردی که نباید بپوشند شامل جینهای گشاد است که تمام تلاشهای این ورزشکاران را در خود مخفی میکند. بهتر است شلوارهای مدل رگولار با پاچه های گشاد هم نپوشند. در این صورت پاهای آنها بسیار بزرگتر از بالاتنه آنها به چشم خواهد آمد.

 

3- بهترین مدل شلوار جین برای افراد عضلانی

ورزشکارانی که در باشگاه خیلی روی عضلات پای خود کار میکنند و به طور مداوم حرکت اسکات را تمرین میکنند بهتر است از مدل های راسته استفاده کنند که در تمام شلوار یک عرض دارند و در این حالت در پای عضلانی آنها به شکل چسبان به نظر میرسد.

بهترین گزینه همان شلوارهای رگولار است که در ناحیه پا کمی عریضتر هستند. این مدل هیکل زیبای آنها را به بهترین شکل نمایش میدهد. جیب این شلوارها باید بزرگ باشد و نزدیک به هم و عمیق. این کار ناحیه باسن را کوچکتر نشان میدهد و روی نمایش هیکل آنها تاثیر بهترین دارد.

به هیچ وجه به سراغ جین های پاچه گشاد نروید. در این حالت شما سنگین تر به نظر خواهید رسید. به علاوه مدلهای بسیار چسبان نیز عضلات شما را بیش از حد حجیم و نا فرم نشان خواهند داد.

 

4- بهترین مدل شلوار جین برای افرادبا شکم برجسته

افرادی که شکم بزرگی دارند لازم است تا شلواری بپوشند که پاهای آنها را در حد شکم آنها بزرگ نشان دهد تا زیاد به چشم نیاید. این افراد باید مدلهای گشاد را بپوشند تا هم در آن راحت باشند و هم اندام آنها را متناسب تر نمایش دهد. در کنار این میتوانند از جینهای راسته با فاق بلند هم استفاده کنند تا کمی شکم آنها را پوشش دهد. البته بهتر از همه جینهای با پاچه های گشاد و نشیمنگاه عریض است که در کل تیپ اسپرت و راحتی را برای آنها خواهد داشت.

پر واضح است که بدترین گزینه مدلهای چسبان و فاق کوتاه است که هیکل زنانه ای به آنها خواهد داد.

 

5- بهترین مدل شلوار جین برای افراد چاق

آقایانی که سایز بزرگی دارند و میانه بدن آنها بسیار عریض است و ران و باسن بسیار بزرگی دارند بهتر است به سراغ مدلهای بسیار آزاد جین بروند که پاچه های خیلی عریضی نیز دارند.

به هیچ وجه به سراغ مدلهای چسبان نروید که پاچه های چسبان آنها هیکل شما را بسیار نامتناسبتر نشان خواهد داد. البته مدلهایی که پاچه پایینی آنها فقط گشاد است نیز شما را بسیار سنگینتر نشان میدهد.

 

خلاصه مطلب اینکه حتما چیزی را بخرید که به شما بیاد، نه اینکه چیزی که دوست دارید به شما بیاد، حتی به زور...

نظرات بازدیدکنندگان