سایز لباس در خرید اینترنتی

سایز لباس در خرید اینترنتی

.

روش تعیین سایز مناسب لباس برای خرید آنلاین

 

مستقیم بریم سر اصل مطلب: خرید آنلاین لباس و کفش یک نوع قماره. چون سایز این اقلام در بین فروشگاه‌های مختلف و تولیدکنندگان مختلف کلا با هم فرق دارن و تازه، اگر هم سایز اشتباه رو برای شما بیارن، کی قراره مکافات پس فرستادن اونها رو تحمل کنه؟ البته خود بنده به شخصه وقتی یه لباس یا کفش می‌خرم و به سایزم نیست، دیگه اون رو پس نمی‌فرستم، یعنی حوصله این کار رو ندارم و اون لباس و یا کفش آخر سر تبدیل به یک نوع اعانه برای کمک به دیگران می‌شه. البته در ظاهر کار خوبیه، اما حقیقت اینه که در نهایت پول کمتری در جیب من باقی می‌مونه و در ضمن لباس و کفش کمتری در کمد من خواهد بود.

شاید هم شما دوست نداشته باشید که کلا آنلاین خرید کنید، اما بهتره به خودتون بیاید و قبول کنید که دنیا داره به این سمت میره و به زودی بساط خرید و فروش‌های معمولی برچیده میشه، اما نکته اساسی‌تری که در این مسیر شما رو قانع خواهد کرد که این کار رو انجام بدین حراج‌های اعجاب آوریه که در این وب سایت‌ها برای شما عرضه میشه که هر آدمی و اغوا میکنه. با توجه به اینکه فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به فروشگاه‌های عادی به حجم و تعداد بسیار بالاتری کالا دسترسی دارن، حراج‌ها و تخفیفات بسیار بهتری رو هم ارائه میدن و با توجه به همین مسئله، خرید از اون‌ها خیلی به صرفه‌ست. و البته برسیم به مهمترین ویژگی فروشگاه‌های اینترنتی، درست حدس زدید، همین که لازم نیست از خونه برید بیرون و فقط کافیه چند بار کلیک کنید و به تعداد نامحدودی کالا دسترسی داشته باشید و یکی رو انتخاب کنید و این در حالیه که اگر می‌رفتید به اون فروشگاه مورد نظرتون که تو خیابونه، علاوه بر اینکه کلی مسافت باید طی می‌کردید، هیچ ضمانتی هم وجود نداشت که شما بتونید کالای مورد نظر خودتون رو پیدا کنید.

 

انتخاب سایز مناسب

برای اینکه بتونید سایز مناسب خودتون رو به درستی انتخاب کنید، بهتره یاد بگیرید که یک مغازه‌دار چطوری سایز شما رو تشخیص میده و لباس مناسب رو برای شما میاره. کلک خوبیه، نه؟ برای این کار باید به چند تا نکته توجه کنید:

 

1- خودتون رو متر کنید

اولین چیزی که در خصوص تعیین سایز خودتون باید انجام بدید اینه که خودتون رو متر کنید. درسته که قابل حدس زدن بود، اما بسیاری افراد همین موضوع ساده رو فراموش می‌کنن و سردرگم میشن که از کجا باید شروع کنن. این مرحله اهمیت دیگه‌ای هم داره و اون اینه که سایز لباستون که الان دارید می‌پوشید و مثلا سایز میدیوم است، شاید در خصوص یک برند دیگه تبدیل به اسمال بشه. البته یه کم اغراق‌آمیز بود ولی در هر صورت تبدیل به سایز دیگه‌ای بشه. تنها نکته‌ای که در این بین تغییر نخواهد کرد سایز واقعی شماست که با متر کردن می‌تونید اون رو به دست بیارید.

دور سینه و کمر و لگن خودتون رو اندازه بگیرید. برای اندازه‌گیری دور سینه باید دور فقسه سینه خودتون، برای دور شکم باید ناحیه شکم در خط سوراخ بند ناف و برای دور لگن هم دور استخوان لگن خودتون رو اندازه بگیرید. این اعداد رو یک جا ثبت کنید تا وقتی که می‌خواید خرید اینترنتی بکنید همش به دنبالش نگردید.

 ان‌بی‌سی‌کالا

2- اطلاعات در خصوص سایز بندی را مطالعه کنید

هر وب سایت اینترنتی که فروش لباس و کف و چیزهای دیگری که نیاز به سایز بندی دارن رو انجام میده، حتما حتما بخشی داره که در اون در خصوص سایز بندی ها اطلاعاتی رو در اختیار شما قرار میده که می‌تونه زندگی شما رو نجات بده، شوخی کردم، وقت شما رو نجات بده، چون شما دارید چیزی رو می‌خرید که نمی‌تونید امتحانش کنید و با کمک این اطلاعات ضریب خطای شما کاهش پیدا می‌کنه.

بنابراین قبل از اینکه هیجان‌زده بشید و مرتب به سبد خرید خودتون در فرو شگاه اینترنتی لباس و کفش اضافه کنید، مطمئن بشید که کلیه اطلاعات لازم در این خصوص رو از بخش مربوطه در وب سایت مطالعه کردید و دقیق می‌دونید سایز بندی در این فروشگاه اینترنتی به چه معنایی است. باز هم تکرار می‌کنم که حتی اگر شما بارها از یک برند سایز 6 خرید کرده‌اید و هر بار این سایز برای شما مناسب بوده، به این معنا نیست که اگر به سراغ برند دیگه‌ای هم برید باز همین شرایط وجود داشته باشه. حتما بخش اطلاعات سایز بندی رو بخونید.

 

3- تفاوت اصطلاحات به کار رفته رو بدونید

در برخی فروشگاه‌ها به خصوص فروشگاه‌های خارجی، بعضی اوقات در بخش سایز لباس نوشته شده برای "دوشیزگان"، در حالی که در فروشگاه دیگه‌ای نوشته شده برای "نوجوانان". دانستن همین واژگان و معنایی که در اون فروشگاه داره خیلی مهمه، چون تفاوت در ساختار لباس ایجاد می‌کنه.

مثلا وقتی گفته میشه برای "دوشیزگان"، این سایزبندی یک روش سنتی در این کار است که از اعداد زوج برای نشان دادن سایز استفاده می‌کنه، مثلا 2،4 یا 6 و حتی 8. این لباس‌ها در ناحیه سینه و لگن فضای بیشتری دارن. بنابراین این لباس‌ها برای ژست‌های مدل ساعت شنی خیلی عالی میشن. اما سایز "نوجوانان" با اعداد فرد تعیین میشن و ناحیه سینه و لگن اونها تنگ‌تره. این لباس‌ها برای افراد کوچک جثه و یا اون‌هایی که هیکل شبیه پسرها دارن مناسب تره. پس همیشه مدل سایز بندی رو قبل از خرید مطالعه کنید.

 

4- یاداشت کنید

من همیشه با اعتماد به نفس خرید میکنم، می‌دونید چرا؟ چون یک فایل از سایزبندی در کامپیوتر خودم درست کردم و همیشه از اون استفاده می‌کنم. اینطوری که وقتی از یه سایتی یه برندی با یه سایز خاص از لباسی یا چیز دیگه‌ای خرید می‌کنم و برام مناسبه، اون رو در اون فایل ثبت می‌کنم. در نتیجه دفعه بعد که بخوام خرید کنم میدونم هر برندی چه سایزی برای من مناسبه. بنابراین سردرگم نمی‌شید که در این برند جدید من سایز مدیوم هستم یا لارج یا هر چیز دیگه‌ای. همین کار رو در خصوص کفش هم می‌تونید انجام بدید، چون در اینترنت حراج‌های خوبی در این خصوص اجرا میشه.

 

5- بیشتر از یک دونه سفارش بدید

هرگز از فروشگاهی که شرایط بازگشت کالای مناسبی نداره خرید نکنید. خیلی از فروشگاه‌ها هستن که میگن اگر نخواستی پس بفرست و ما پولت رو پس میدیم، اما خیلی‌های دیگه این کار رو نمی‌کنن.

برای اینکه در دام سایزهای بد نیفتین، بهتره دو تا سایز نزدیک به هم رو سفارش بدین و امتحان کنید و اونی که مناسب نیست رو پس بفرستید. البته باز هم میگم که از فروشگاهی خرید کنید که کل پول رو پس میده، نه اون‌هایی که میگن پول رو پس نمیدیم، اما حساب کاربری شما رو شارژ می‌کنیم برای خرید‌های بعدی و البته اون‌هایی که پول رو کلا پس نمیدن که هیچ.

 

کلام نهایی

همون طور که قبلا هم گفتم شما می‌تونید با گشتن در اینترنت وب سایت‌هایی با حراج‌های خیلی خوبی پیدا کنید و کلی سود کنید. اما این در شرایطیه که شما سایز خودتون رو به درستی تعیین کنید. چون سایز در هر برندی ممکنه متفاوت باشه، پس بخش اطلاعات سایز بندی در هر فروشگاه اینترنتی رو بخونید و بعد سفارش بدین. با این کار هم شما خوش تیپتر میشید و هم اینکه جیب شما پر پول باقی می‌مونه.

نظرات بازدیدکنندگان