امشب چی بپوشم ؟

امشب چی بپوشم ؟

امشب چی بپوشم؟

 

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که وقتی به آینه نگاه می کنند با خود می گویند که "ای بابا، من که تمام لباسهام سیاهن؟" و یا زمانی که می‌خواهند به مهمانی بروند نمی‌دانند کدام لباس را با کدامیک بپوشند؟ نگران نباشید، این مشکل اکثریت مردم است. آنها به دلیل اینکه اعتماد به نفس کامل برای ترکیب کردن رنگ‌های مختلف برای پوشش خود را ندارد، معمولا از رنگ‌های سیاه یا سفید یا خاکستری استفاده می‌کنند که امن‌ترین ترکیب رنگیست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این مقاله را تا انتها بخوانید و دستورات آن را مو به مو انجام دهید تا تبدیل به یک ترکیب کننده رنگ حرفه‌ای شوید.

 

1- تک رنگ بپوشید

ان‌بی‌سی‌کالا

شاید شما هم مانند بسیاری افراد دیگر در دنیا از اینکه لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف بپوشید دچار استرس می‌شوید؛ ترس را از خود دور کنید، زیرا اولین راه برای متفاوت بودن برای افرادی مانند شما در نظر گرفته شده است. شما تنها کافیست از یک رنگ استفاده کنید. منظور این است که اگر می‌خواهید لباس با شلوار یا دامن یا کت خود ست کنید، راحت‌ترین راه تک رنگ بودن است. البته این روش چندان جذاب نیست،‌ بنابراین تنها کاری که کافیست انجام دهید این است که اگر هم از یک رنگ می‌خواهید استفاده کنید،‌ از طیف‌های مختلف همان رنگ استفاده کنید.

مثلا سرمه‌ای روشن یا رنگ پریده و یا سیر. همین رنگ را در بین اجزا مختلف پوشش خود ترکیب کنید، مثلا لباس سرمه‌ای سیر و دامن سرمه‌ای روشن که حتی می‌تواند به آبی روشن تبدیل شود. اگر مفهوم اصلی این روش را درک کنید دنیای بسیار بسیار متنوعی از ترکیب‌های رنگی به ظاهر ساده اما جذاب را در اختیار خواهید داشت. فراموش نکنید همچنان گزینه تک رنگ نیز برای شما وجود دارد، یعنی تمام لباس‌هایتان یک رنگ باشد، مطمئن باشید با همین ست ساده بسیار خوش تیپ خواهید شد.

2- دست از سر رنگ‌های خنثی بردارید

ان‌بی‌سی‌کالا

اصلا نمی‌دانید که رنگ‌های خنثی کدام هستند که بخواهید دست از سر آنها بردارید؟ خوب باید بدانید که رنگ‌های خنثی شامل رنگ‌هایی مثل بژ، قهوه ای، سیاه،‌خاکستری ، سبز زیتونی و یا حتی رنگ متالیک است. هم خودتان و هم باقی انسان‌های اطرافتان به اندازه کافی از این رنگ‌های خسته کننده دیده‌اند.

ان‌بی‌سی‌کالا

به جای آن به سراغ لباس‌های جذابتری مثل رنگ طلایی و یا نقره‌ای بروید. خوب حالا وقت آن است که برای پوشیدن یک کتا یا ژاکت بر روی این لباس خود، یک تنپوش دیگر انتخاب کنید که بهترین آن تنپوشی با یک رنگ جیغ است.

باور کنید بسیار زیبا و جذاب خواهید شد. اعتماد به نفس داشته باشید، دیگران حتما در ابتدا مقاومت خواهند کرد، اما قرار نیست آنها شما را به چیزی عادت دهند، بلکه این شمایید که قرار است با لباس پوشیدن خود استانداردها را تغییر دهید.

3- رنگ‌های پایه بپوشید

ان‌بی‌سی‌کالا

دوست دارید رنگ‌های پایه بپوشید، اما نمی‌دانید چه هستند؟ همان طور که از نام آنها پیداست این رنگ‌ها پایه هستند و با ترکیب آنها رنگ‌های دیگر ساخته می‌شوند. سه رنگ در این دسته قرار دارند، زرد، قرمز و آبی که مثلا با ترکیب آبی و قرمز بنفش درست می‌شود و زرد و آبی می‌شود سبز و ... . بقیه این رنگ‌هایی که با ترکیب این سه رنگ پای ایجاد می‌شوند را می‌توانید با مراجعه به کتاب‌های دوران مدرسه پیدا کنید. اما در اینجا خود این سه رنگ مهم هستند.

درست است که تنها سه رنگ برای انتخاب وجود دارد،‌ اما همین ترکیب به ظاهر محدود دنیایی از ترکیبات را به دنبال دارد. منظورم این است که مثلا کت شما زرد باشد و دامن آبی و یا لباس زرد و شلوار قرمز و الی آخر. پوشیدن این نوع از ترکیب رنگی تنها نشان‌گر خوش سلیقگی شما نیست. بلکه به دیگران می‌گوید که "راه را باز کنید، من آنقدر اعتماد به نفس دارم که همه شما را خیره به خود کرده‌ام".

4- آنالوگ پوشیدن

ان‌بی‌سی‌کالا

جا خوردید؟ به این فکر می‌کنید که مگر تا حال داشته اید دیجیتال می‌پوشیدید؟ نه، منظورم رنگ‌های آنالوگ است. باز هم به دوران مدرسه باز می‌گردیم. چرخ و فلک رنگ را به خاطر دارید؟ همان که رنگ‌ها در طیف های مختلف در آن وجود دارند؟ اگر یادتان نیست ایرادی ندارد، در ادامه این مطلب عکس آنرا خواهید دید. اما نکته اینجاست که هر رنگ که در این جدول قرار دارد، با رنگ سمت راست یا چپ خود آنالوگ است. حالا که تا اینجا آمده ایم بگویم که رنگ کُنتراست را هم از همین جدول می‌توان پیدا کرد. رنگ کنتراست رنگی است که در همان جایگاه اما در سمت روبروی رنگ مورد نظر ما قرار دارد. یعنی به نوعی متضاد آن است.

ان‌بی‌سی‌کالا

همین رنگ‌های آنالوگ که ممکن است بسیاری زمان‌ها به سادگی از کنار آنها عبور کنیم، در کنار یکدیگر معجزه رنگ‌ها را نشان خواهند داد. شاید به درستی درک نکنید چرا، اما وقتی این رنگ‌ها را در کنار یکدیگر می‌بینید احساس می‌کنید که از ابتدای خلقت برای کنار هم قرار گرفتن ساخته شده‌اند. مثل زرد یا سبز، البته هر نوع زدی با سبز مشابه کناری خود و نه بدون قاعده.

5- ترکیب رنگ‌های متضاد

ان‌بی‌سی‌کالا

مورد 4 را خواندید؟ در کلاسی که در آن گذاشتم شرکت کردید؟ خوب اگر اینطور است می‌دانید رنگ متضاد یا کنتراست چیست. پوشیدن رنگ‌های متضاد در کنار یکدیگر انسان را سورپرایز می‌کند. تصور کنید که دختر مقابل شما لباسی بنفش پوشیده و ناگهان چشم شما به گوشواره‌های زرد او می‌افتد. همین غافلگیری ذهنی، انسان را شیفته خود می‌کند. باز هم دوست دارید به آن گوشواره زرد زیبا و لباس بنفش نگاه کنید. جالب اینجاست که آن گوشواره یا لباس به تنهایی شاید بسیار ساده و بی‌ارزش به نظر آیند، اما در کنار یکدیگر کیمیا می‌شوند.

 

 در هر صورت اگر هیچکدام از این روش‌ها را دوست نداشتید به سراغ باقی مقالات ما در این زمینه بروید. ما برای هر فردی روشی در نظر گرفته‌ایم ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بازدیدکنندگان